fredag 10 november 2017

För 8 år sedan...

...och det gäller fortfarande. Assistenten gör som hon vill!

02 november 2009


Skrädderiets nya assistent

Idag var det riktigt "syväder" ute - mörkt och regn - och jag bredde ut sonens tyg, som ska bli en vinterrock. Naturligtvis ville han ha en rutig och det tar tid med mönsterpassning och lägga ut mönsterdelar så att de ska passa ihop. Då är det inte dumt att ha en assistent, som kan hålla reda på alla delarna och vilka som bara ska klippas ut i foder m.m. Den nya assistenten är söt och rar, men inte gjorde hon mycket nytta och när jag sa åt henne att flytta sig, fräste hon åt mig och nafsade mig i handen.


Jag kan hjälpa dig lite
...först måste man läsa alla instruktioner noga...

...vad står det där?...

...vänta lite...jag fick nå't mellan tårna...

...och där är ett pälshår som inte ligger bra...

...men herregud, så mycket rufs det var här då...

...vänta lite...jag är snart klar!!!

...prrrr,trött man blir...vadå gå ner?

OK, ok, om det ska va så,så...tar jag tyget med mig...nej, släpp mig...

Assistenten är avskedad med omedelbar verkan sedan hon fräst åt och bitit skräddaren.

1 kommentar:

Elisabet. sa...

Men blev hon inte återanställd? Trädde kattfacket in? Jo, det tror jag.