lördag 12 juli 2014

Det är de små, små detaljerna...

Det är en gammal sanning att det är detaljerna som gör det. En knapp, ett band eller en slejf kan både lyfta och stjälpa ett plagg. Det är viktigt att man har en idé med detaljerna. Vill jag provocera, markera eller bara vara praktisk? Ibland vill jag bara att det ska vara snyggt!

En detalj jag är nog med är vilka hängare mina kläder ska hänga på när jag vill visa dem. De här hängarna är några av mina favoriter. Visst ser det ut som om någon trätt karameller på dem?




Det är ju lätt att göra egna om man är den pyssliga typen, vilket jag inte är, och sätta fast annat än pärlor på vanliga stålhängare - kanske vira fina band eller vackert tyg. Sätt på vadd, klä dem med tyg, med fina broderade motiv eller sy fast paljetter.

Allt är möjligt!


Igår fick jag oväntat besök i ateljén. En bärfis flög in och krockade med mitt huvud. Den blev nog lite yr, för den satt stilla länge innan den hoppade ner på mitt arbetsbord.
Jag är inte vanligtvis så god vän med insekter, men visst var den fin? Och kolla in detaljerna i form av en prick mitt på ryggen och de tre små prickarna på vardera sida.


Bärfisar har också klädsamma detaljer.

Inga kommentarer: