söndag 29 juni 2014

Konsthantverksutställning i Skärhamn 4-10 aug

Till sommaren hör auktioner och utställningar av alla de slag! Det är då man har tid att ägna sig åt att åka runt på museer och andra ställen och se de mest skiftande ting!
Den här sommaren ska jag vara med på en utställning i Skärhamns centrum. Där kommer jag att ha med mig mina kläder och lite väskor, slipsar och lite smycken också.
Jag kommer dessutom att vara i fint sällskap med andra konsthantverkare som både målar i olja, skapar i grafik och keramik och det kommer också att finnas handstickat.

Vi finns i ett gammalt segelmakeri alldeles bredvid affären "Rabalder" så det blir lätt att hitta dit.
Vernissaget är den 4 augusti och sedan är det öppet hela veckan fram till söndagen den 10 augusti.
Om ni har vägarna förbi så titta gärna in och säg "Hej"
Välkomna!


UTSTÄLLNING / EXHIBITION
SKÄRHAMNS CENTRUM mellan den 3-10 augusti 2014 kl: 11-18
Keramik / Ceramics
Ann Börjesson, Göteborg
Gertrud Andersson, Göteborg
 Grafik / Grafic arts
Ann Charlotte Lundgren, Lycke
 Olja / Oilpainting
Alberto Diez-Särborn, Mallorca
Mona van der Zee, Göteborg
 Linnekläder / Linen clothes
Ann Bergström, Göteborg
 Handstickat / Handknitted
Ann Börjesson, Göteborg

Utställningen äger rum i ett underbart gammalt segelmakeri, omgjort till galleri i ALFS SJÖBOD till höger om klädbutiken Rabalder vid Hamngatan 23 b
ENGLISH
You find the exhibition at the center of SKÄRHAMN  (on the island TJÖRN south of  county BOHUSLÄNin ALFS BOATHOUSE where there once worked sailmakers.
Address: Hamngatan 23B to the right of the shop Rabalder......you can´t miss it  :-)


Inga kommentarer: