måndag 12 augusti 2013

Föreläsningar och kurser

bildkälla
STORARTAT! gör annat än att designa och sy kläder. Ibland anordnas föreläsningar och kurser också i diverse ämnen.
I våras höll jag  kurs i stickning för nybörjare och varannan vecka var det stickcafé på Prästgårdsängen 9.

I år blir det en kurs i strumpstickning och kanske också stickcaféer. Det är mysigt att sitta flera stycken och sticka tillsammans.


En föreläsning blir det den 17 september kl 19.00 i ett ämne som inte alls har med sömnad att göra.

Den heter  "Ställa sig upp och prata? - Nej, aldrig!"

Undersökningar visar att fler människor är rädda för att tala inför en publik, än för att dö!

Men många av mina företagarkolleger och även andra skulle gärna vilja ställa sig upp och berätta om sina produkter eller sin verksamhet - men det gör de inte. De får fjärilar i magen vid blotta tanken.

Vilken kompetens har jag till att föreläsa om presentationsteknik och muntlig framställning?

Jag har 28 års erfarenhet av att hålla lektioner, föreläsningar och studiedagar och kommer att prata om "hur man gör", vad man ska tänka på och vilka fällor man bör undvika.
Det blir ingående konkreta råd och tips under drygt 1½ timme.

Min föreläsning är en introduktionsföreläsning till en längre kurs i höst, som går lite djupare i ämnet.
Men mer om den lite senare.

Vill du vara med på föreläsningen?


Här kan du läsa mer och anmäla dig.( klicka på länken) 


"Ställa sig upp och prata? - Nej, aldrig!"

Inga kommentarer: