torsdag 11 oktober 2012

Fondväggen är målad!

Idag mådde jag inte helt OK, men jag gick bort till jobbet och målade fondväggen i alla fall. Färgen jag slutligen bestämde mig för heter Tulpan och är ljungfärgad med ceriserosa touch.  Ganska mycket fick maskeras, eftersom jag inte ville ha färg mer än på just väggen. Hela portelefonen tejpades in och den kommer att sitta som ett utropstecken på väggen.
När jag började rolla så blev jag såååå nöjd - den blev precis som jag föreställt mig!! Eva sa att jag aldrig får byta hårfärg nu, men det är något jag inte kan lova.

Hur ska det bli? - fast visst ser jag trosviss ut? Här syns också skjutluckorna i glas utåt mot väntrummet. Jag kommer att sitta här som spindeln i nätet.

Efter en strykning ser det ut så här, men det krävs en omgång till för att jag ska bli riktigt nöjd.

Utsikten från fönstret är läcker och det är förmiddagssol.

Som granne på ena sidan ligger Honduranska konsulatet. På andra sidan ska det öppna ett gym. Det kan generera kunder till Eva, som är massör.

Eva gav sig på taket i konferensrummet idag. Det var modigt gjort, för det är jobbigt!

Det blev väldigt bra och ser fräscht ut. När väl nya golvet är på plats kommer det att bli ett superbra. rum att hyra ut och ha utbildning och kurser i.


4 kommentarer:

Kattis sa...

Underbar färg. Bra val!

Elisabet. sa...

Å, vad jag är imponerad av er energi och framåtanda!

Ruta Ett sa...

Kattis:
Jag är sååå nöjd med den!

Ruta Ett sa...

Elisabeth:
Vi jobbar på. Vissa dagar är jag så slut att jag inte vill mer, men så tänker jag på att vi snart kan flytta in och då orkar jag nästa dag också.