lördag 29 september 2012

STORARTAT!® goes south part 2

Bästa garnaffären i Helsingborg besökte jag förra helgen - Tant Thea på Möllegränden. Vilka garner, vilken fin butik och vilket supert revligt bemötande!!

OCH det är enda butiken i Sverige där man man köpa fantastiska garner från Lana Grossa!!
Om ni är i närheten så måste ni in och titta! 
Stort tack Elisabeth!!


Här står Tant Thea själv - Elisabeth - och lyser i sin butik.
I påsen ligger mina inköp.

Banansilke som ska kombineras med Paradiso från Lana Grossa till en slags sjal.Banangarnet kommer från en förnybar, hållbar och miljövänlig källa. Det är bananplantans bark som genom en process med vatten omvandlas till spinnbara fibrer. Den fina lystern gör att banangarn även kallas för vegansilke. Källa:  http://www.vackragruppen.se/vackra-garn/

"Rastagarnet" . Balena från Lana grossa (53% ull och 47 % akryl) som nog blir en halskrage.

Sjalgarn igen!
Första gången som jag någonsin köpt brandgult garn. Det är en färg som jag inte alls tycker om egentligen, men som blev helt rätt i kombinationen med de andra. Garnet heter "In silk(75% merinoull och 25% silke) och kommer från Schoppel-wolle. Det melerade garnet är det handfärgade Manos Silk Blend från Uruguay (70% merinoull, 30% silke) i fantastiskt härliga toner. Att balansera men köpte jag Rowans Creative Focus i färgen Syrah (75% merinoull, 25% alpacka)

Inga kommentarer: