tisdag 18 januari 2011

Eget företag

Nu har jag hunnit smälta lite grand av allt det jag såg och hörde på mässan. Det var verkligen roligt, mycket roligare än jag trodde att det skulle vara. Jag gick runt i ett saligt rus från det ena seminariet efter det andra, pratade med andra besökare och utställare, som alla var glada och vi bytte visitkort och rekommenderade varandra böcker, websidor och annat.
Det är mycket papper och annat som ska till innan det blir klart med ett eget företag. Ännu så länge är företaget registrerat hos Bolagsverket, ansökt om skattsedel och nu håller jag på att försöka fylla i alla sidor i ansökan om momsregistrering. Det är himla mycket och svårt att veta t.ex. hur stor omsättning jag kommer att ha nästa år. Det blir till att höfta en summa så länge.

AnnaJohannas e-post är nu igång och igår kom yngste sonen hit och vi började skissa lite på hur hemsidan ska se ut. Han ska hjälpa mig att göra den (läs: han ska göra den) så att den blir snygg, fräck och lätt att navigera på.

Allt är så spännande och jag känner mig piggare och gladare än jag gjort på länge.

Inga kommentarer: